Ze specializovaného výzkumu společnosti CEEC Research o kvalitě stavebních materiálů, který bude prezentovaný na workshopu na MPO 28. 11. 2016, vyplývá, že kvalita staveb je v současné době podle poloviny stavebních firem stejná jako v období před krizí. Zhoršení zaznamenala jen pětina společností. Někteří zákazníci jsou však z důvodu úspory nákladů ochotni snížit standard kvality materiálů až na hranici únosnosti. S podobným případem se již setkala polovina ředitelů stavebních firem, přičemž horší je v tomto ohledu situace v oboru inženýrských sítí.
Ke zlepšení kvality staveb mělo v současnosti dojít podle třetiny stavebních firem (32 procent), zhoršení celkové kvality naopak zaznamenala téměř čtvrtina společností (23 procent). Výrazně optimističtější byli v tomto ohledu ředitelé firem stavějící rodinné domy na klíč, kteří zlepšení kvality avizovali ve dvou pětinách případů (42 procent). Negativnější názor na současné stavby projevily pouze společností specializující se na inženýrské sítě, přičemž ke zhoršení kvality došlo podle více než třetiny (36 procent) z nich.
Zákazníci jsou však podle poloviny (48 procent) ředitelů stavebních firem ochotni z důvodu úspor nákladů snížit standard kvality materiálů až na hranici únosnosti, přičemž podle 35 procent z nich se tak děje zřídka a podle 14 procent k tomu naopak dochází často. Desetina stavebních společností (12 procent) se k této otázce nevyjádřila. Výrazně horší je přitom situace v oblasti inženýrských sítí, kde tento postup zákazníků zaznamenává často více než čtvrtina stavebních firem (27 procent).
V souladu se společenskou zodpovědností firem se snaží chovat drtivá většina stavebních společností, přičemž nejčastěji se takto chovají ke svým zaměstnancům. Na stupnici od 0 do 10, kde desítka představuje maximální snahu o dodržování zásad společenské zodpovědnosti, jim ředitelé přiřadili známku 9,3. V těsném závěsu pak se známkou 9,0 z maximálních 10 následují dodavatelé a obce, občané a místa, ve kterých firmy působí. Nejméně (8,8 bodů z maximálních 10) se stavební společnosti v souladu se společenskou zodpovědností chovají k životnímu prostředí. Odlišná je situace u společností specializovaných na dopravní stavby, které se podle společenské zodpovědnosti firem snaží k životnímu prostředí chovat častěji (9,4 z maximálních 10) než k občanům, obcím a dodavatelům (9,0, respektive 8,8 z maximálních 10).
tisková zpráva, wd
Nejnovější komentáře