Společnost Sekyra Group představila urbanistické řešení 2. etapy výstavby na pražském Rohanském ostrově, zpracované na základě zadání urbanistické studie s regulačními prvky od společnosti Pavel Hnilička Architekti. Návrh nové podoby této oblasti vychází z workshopu, kterého se zúčastnilo devět architektonických studií. Vítězem workshopu se stal ateliér Schindler Seko architekti, s. r. o. Náklady na výstavbu druhé etapy projektu Rohan City v Praze 8 budou zhruba tři miliardy korun. Začátek je plánován na rok 2022, dokončení asi o šest let později. Při představení projektu to řekl výkonný ředitel Sekyra Group Leoš Anderle.
Vítězný urbanistický koncept bude tzv. master plánem pro druhou etapu Rohan City a jeho autoři se stanou hlavním architektem této etapy. V této roli se ateliér bude podílet i na architektuře vybraných budov. Aby byla nová čtvrť architektonicky rozmanitá, nesla atmosféru živého města a vyvarovala se uniformity, doporučila porota zapojit do architektonického plánu i dalších pět architektonických studií, která se zúčastnila workshopu. Na bytové domy se zaměří Atelier bod architekti, s. r. o., který získal druhé místo a Loxia, a. s., která skončila na třetím místě. Tvůrčí tým dále doplní ateliér CHybík + Kristof Associated Architects, s. r. o. Řešení administrativních objektů se budou věnovat architekti z Qarta Architektura, s. r. o., a A.D.N.S. Production, s. r. o.
„Vítězné architektonické návrhy přistupovaly k řešení shodně, zvedly terén Rohanského ostrova tak, aby kopíroval niveletu budoucího mostu, který by měl propojovat Karlín s Holešovicemi. Zásadním posunem bude zklidnění Rohanského nábřeží, které se z dopravní tepny změní na městský bulvár,“ uvedl Anderle. Finální studii, která bude vycházet také z práce pěti dalších vybraných architektů, by podle něj chce firma představit do půl roku.
Plánovaný Rohanský most by měl ústit do Urxovy ulice, podle Anderleho se počítá i s tramvajovou tratí. V nově vzniklé ulici mezi mostem a Rohanským nábřežím budou kavárny a maloobchodní prostory. Konec ulice u stávající cyklostezky by měl být kvůli plánovanému napojení na most o osm až deset metrů výše. V případě, že by most nakonec nevznikl, vedlo by podle Anderleho od konce ulice k cyklostezce schodiště.
„Na rozdíl od první etapy klademe tentokrát důraz na obytnou funkci. Počítáme zhruba se 400 byty, část z nich bude určena k nájemnímu bydlení,“ doplnil Anderle. Podél Rohanského nábřeží vyrostou tři kancelářské budovy s celkovou plochou zhruba 20 000 metrů čtverečních.
Sekyra Group vlastní podél Rohanského nábřeží až k Libeňskému mostu pozemky o rozloze zhruba 200 000 metrů čtverečních. Výstavbu plánuje v pěti etapách. První etapa by podle Anderleho měla začít v příštím roce, dokončení firma plánuje na konec roku 2022. Počítá zhruba s 300 byty a 30 000 metrů čtverečních kanceláří. Mezi budovami postavenými v první a druhé etapě má vzniknout park. „O jeho využití ještě není rozhodnuto. Uvažujeme například o zahradní restauraci nebo amfiteátru,“ dodal Anderle. Dalším větším projektem firmy je Smíchov City na místě bývalého nákladového nádraží v Praze na Smíchově. Podle Anderleho by se mělo začít stavět letos v září. Náklady na první fázi jsou podle něj zhruba tři miliardy korun, dokončena by měla být dva roky po zahájení. První fáze se týká 25 000 metrů čtverečních a zahrnuje tři samostatné domy v blízkosti autobusového nádraží Na Knížecí. Budovy budou mít maximálně šest podlaží, v přízemí se počítá s prostorami například pro restaurace, kavárny, ordinace či menší kanceláře. Součástí je větší kancelářská budova.
tisková zpráva, zpráva ČTK
Nejnovější komentáře