Projekty

V Plzni začala rekonstrukce druhé poloviny Pattonova mostu

V Plzni začala rekonstrukce druhé poloviny mostu generála Pattona, nejdůležitějšího a nejdelšího ve městě, po němž jezdí přes 50 000 aut denně. Doprava ze sídliště Lochotín do centra, tedy od Karlových Varů a Mostu, bude částečně omezena a chodci na opravovanou polovinu nebudou smět.

Stavbaři už vodorovným značením zúžili oba jízdní pruhy. Ve středu začaly bourací práce. Do konce roku vznikne zúžený chodník a tři jízdní pruhy místo dvou. Stavbaři provedli oranžové vodorovné dopravní značení a instalují na obou předmostích výhybky. „Od čtyř hodin ráno už přes ně budou jezdit tramvaje, a to po nově opravené polovině mostu po jedné koleji,“ uvedl Miroslav Blabol z plzeňského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Blabol. Bourací práce na tramvajové trati potrvají do 19. až 20. března. Starou trať pak pokryje asfalt a převede se na ni automobilový provoz, aby stavbaři mohli bourat vnější část mostu.

Generální oprava za 167 miliónů Kč s DPH musí být podle smlouvy hotova do června 2019. „Pokud půjde vše bez problémů, tak by měl být celý most zprovozněný na konci letošního roku,“ podotkl Blabol. Do poloviny roku 2019 by měly skončit sanační práce na spodní stavbě. Po celou dobu oprav vždy fungují pro auta dva pruhy v obou směrech. Při přestavbě první poloviny k nehodám ani zácpám nedošlo.

Na mostě budou kamery a radar, které ohlídají stavbu a rychlost projíždějících aut.

ŘSD jako investor uvedlo, že hlavní dodavatel, firma Colas, dodržuje harmonogram a loni zkrátil stavbu o tři týdny. „Přitom kvalita byla skvělá. Vážíme si toho, že tam pracují i o víkendech,“ uvedl Blabol.

Oprava mostu začala loni 10. dubna. Jde o dva mosty vedle sebe o délce 227 metrů, postavené v roce 1971. Vedou po nich mezinárodní silnice na Karlovy Vary a Most. V centru Plzně je to loni a letos druhá velká stavba. loni v lednu se až do konce letošního srpna uzavřela Mikulášská ulice proti vlakovému nádraží, kde projedou jen tramvaje.

zpráva ČTK