Projekty

Ulice Dornych se v Brně uzavře 12. března, stavba potrvá 2,5 roku

Ulice Dornych se v Brně uzavře patrně 12. března. Již v únoru mají začít průzkumné práce, které však dopravu neomezí vůbec nebo jen málo. Během následujícího dva a půl roku zmizí z ulice koleje a stane se s ní čtyřpruhová silnice.

Místo toho budou tramvaje, resp. šaliny, jezdit Plotní ulicí kolem autobusového nádraží Zvonařka. Dopravní podnik tramvaje na lince 12 nahradí autobusy, uvedla v tiskové zprávě Zuzana Šrámková z tiskového odboru magistrátu.

Jde o jednu z největších dopravních staveb v Brně za poslední léta, bude stát 1,2 miliardy korun. Součástí prací bude také kompletní rekonstrukce technických a inženýrských sítí v podzemí a Teplárny Brno rozšíří teplovodní síť v Plotní a připraví ji k rozšíření do jižního centra.

V první etapě bude Dornych zcela zavřený od křižovatky se Svatopetrskou ke křižovatce se Zvonařkou. „Od té doby bude tato lokalita průjezdná jen po ulici Plotní, průjezd bude zachován jedním pruhem v každém směru. Dočasné značení se bude postupně přizpůsobovat průběhu stavby,“ uvedl náměstek primátora Richard Mrázek (ANO).

Dopravní podnik bude o výlukách informovat pomocí všech komunikačních kanálů a v dopravních uzlech lidem poradí informátoři. Místo tramvají pojede autobusová linka X12 z Úzké ulice, dále obsluhu Komárova odsud zajistí také pravidelné autobusové linky a ještě linka 50, která bude z Komárova pokračovat taktéž do Úzké. V dopravní špičce pojedou spoje průměrně každé tři minuty.

Pro obsluhu administrativního parku kolem Škrobárenské ulice a okolí bude sloužit linka 67, která pojede z Komárova k nádraží ulicemi Černovickou, Masnou a Křenovou, částečně tedy v trase linky 64.

Řidiči budou mít informaci o uzavírce a objízdných trasách již při příjezdu od dálnic D1 a D2, vedou například ulicemi Heršpická, Masná či Černovická. „Návrhy objízdných tras nyní projednáváme s policií a příslušnými úřady,“ uvedl Petr Ošmera ze společnosti Znakom, která připravuje dopravní značení.

zpráva ČTK