Projekty

Modernizace tratě z Brna do Přerova by mohla začít v roce 2021

Modernizace tratě z Brna do Přerova by mohla začít v roce 2021, předpokládá Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Během druhé poloviny letošního roku pokročila v přípravě a uzavřela čtyři smlouvy na vypracování projektové dokumentace pro modernizaci čtyř úseků. 

Ze staré pomalé a jednokolejné tratě se má stát dvoukolejná trať, kde budou vlaky jezdit rychlostí až 200 kilometrů za hodinu. Stavba by mohla být dokončena v roce 2024, řekla ČTK mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Projektovat se zatím bude část trati z Blažovic do Přerova, což je 65 kilometrů. Zbývajících 20 kilometrů do Brna bude správa železnic řešit až ve chvíli, kdy bude zřejmé, kde bude v budoucnu umístěno nové brněnské hlavní nádraží a kudy trať od Přerova Brnem povede.

Dva z projektů bude dělat společnost Sudop Brno, dva Moravia Consult Olomouc. Celkové náklady na stavbu 65 kilometrů se předpokládají 28 miliard korun. Částečně povede trať v nové stopě, částečně bude kopírovat současnou trať.

Díky rozšíření na dvě koleje se budou moct vrátit po mnoha letech na trať osobní vlaky z Vyškova do Brna, které se na ni v současnosti kvůli husté rychlíkové dopravě nevejdou. Mezi Nezamyslicemi a Brnem jezdí jak v hodinovém intervalu rychlíky na Ostravu, tak ve dvouhodinovém na Olomouc a Šumperk. Zároveň se výrazně zkrátí cestovní časy. Dnes trvá jízda z Brna do Přerova hodinu a 20 minut.

Některé úseky už získaly kladný posudek vlivů na životní prostředí EIA, v prosinci se očekává úspěšné dokončení pro úsek Kojetín–Přerov.

zpráva ČTK