Na stavbu dálnice D47 z Bohumína do Polska přispěje příští
rok Evropská unie zhruba 300 milióny korun, což je deset procent
celkových nákladů.
Peníze Česká republika získala z unijních zdrojů na
transevropskou dopravní síť, takzvaný program TEN-T. ČTK to
řekl ředitel odboru fondů EU ministerstva dopravy Radek
Lintymer.
transevropskou dopravní síť, takzvaný program TEN-T. ČTK to
řekl ředitel odboru fondů EU ministerstva dopravy Radek
Lintymer.
Dálnice D47 se dosud staví výhradně za peníze z českého
státního rozpočtu a kvůli tomu se také stala první „dálniční
obětí“ úsporných opatření. Podle nedávného oznámení ministra
dopravy Gustáva Slamečky se dálnice na sever od Bohumína dokončí
nejdříve v roce 2012. Původní termín byl přitom rok 2010,
kdy se na hranice se svou dálnicí dostanou Poláci.
státního rozpočtu a kvůli tomu se také stala první „dálniční
obětí“ úsporných opatření. Podle nedávného oznámení ministra
dopravy Gustáva Slamečky se dálnice na sever od Bohumína dokončí
nejdříve v roce 2012. Původní termín byl přitom rok 2010,
kdy se na hranice se svou dálnicí dostanou Poláci.
„Tohle jsou první evropské peníze, které na D47 půjdou,“ uvedl
Lintymer. Podle něj unijní příspěvek neposune dokončení dálnice
zpět do původního termínu, ale zamezí dalším odkladům
a zajistí zprovoznění dálnice v roce 2012. Peníze
přiřkl České republice finanční výbor TEN-T, formálně je musí
schválit ještě Evropská komise.
Lintymer. Podle něj unijní příspěvek neposune dokončení dálnice
zpět do původního termínu, ale zamezí dalším odkladům
a zajistí zprovoznění dálnice v roce 2012. Peníze
přiřkl České republice finanční výbor TEN-T, formálně je musí
schválit ještě Evropská komise.
TEN-T je méně známý finanční zdroj unijních peněz než různé
operační programy. Primárně je určen zemím původní evropské
patnáctky, nejvíce peněz čerpá Francie, Německo, Španělsko,
Rakousko nebo Velká Británie. ČR peníze z fondu TEN-T čerpá od
roku 2004, celkem zatím dostala 72 miliónů eur (1,8 miliardy Kč),
výhradně na železniční projekty.
operační programy. Primárně je určen zemím původní evropské
patnáctky, nejvíce peněz čerpá Francie, Německo, Španělsko,
Rakousko nebo Velká Británie. ČR peníze z fondu TEN-T čerpá od
roku 2004, celkem zatím dostala 72 miliónů eur (1,8 miliardy Kč),
výhradně na železniční projekty.
Nový program v rámci TEN-T má podpořit ekonomiky
členských zemí v době hospodářské krize. Česká republika je
jedinou zemí mezi novými 12 členy unie, která zatím finanční výbor
TEN-T schválil podporu s protikrizového programu.
členských zemí v době hospodářské krize. Česká republika je
jedinou zemí mezi novými 12 členy unie, která zatím finanční výbor
TEN-T schválil podporu s protikrizového programu.
Dálnice D47 není jediná dopravní stavba, které hrozí
nedostatek peněz. S ohledem na vývoj veřejných financí
zveřejnilo nedávno MD krizový plán, podle kterého by se mohlo
zastavit až 40 velkých staveb, 150 by vůbec nezačalo.
nedostatek peněz. S ohledem na vývoj veřejných financí
zveřejnilo nedávno MD krizový plán, podle kterého by se mohlo
zastavit až 40 velkých staveb, 150 by vůbec nezačalo.
zpráva ČTK
Nejnovější komentáře