Průmysl a obchod

Skončila modernizace železnice mezi Bystřicí a Českým Těšínem

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes ukončila modernizaci třetího koridoru v úseku mezi stanicemi Bystřice nad Olší na Frýdecko-Místecku a Český Těšín na Karvinsku. Stavba na frekventované trati vedoucí na Slovensko stála bez DPH téměř 2,7 miliardy korun, přičemž až dvěma miliardami na ni může přispět Evropská unie. ČTK o tom informoval mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Modernizace začala v květnu 2009.
 
„Stavba řešila optimalizaci traťových úseků Bystřice nad Olší–Třinec a Třinec–Český Těšín a současně přestavbu železniční stanice Třinec,“ uvedl Tesař. Během akce dělníci kompletně obnovili železniční spodek, rekonstruovali mosty a trakční vedení. Součástí projektu bylo také vybudování podchodů a bezbariérových přístupů. „K většímu pohodlí a bezpečnosti cestujících na nádražích přispělo zvýšení nástupních hran na nástupištích a rekonstrukce osvětlení. Stanice a zastávky byly rovněž vybaveny novým informačním zařízením,“ uvedl mluvčí SŽDC.
V rekonstruovaném úseku se nyní zvýší rychlost vlaků. Klasické vlaky tudy budou moci projíždět rychlostí až 140 kilometrů za hodinu. „Naklápěcí vlaky mohou tímto úsekem projíždět rychlostí až 160 kilometrů za hodinu,“ uvedl Tesař.
Během modernizace třetího koridoru vznikla letos ve středu města zastávka Třinec-centrum. Lidem se díky ní výrazně zkrátila cesta z města k vlaku, protože hlavní třinecké nádraží se nachází kus od centra u podniku Třinecké železárny. Pod mezinárodní železniční tratí také ve městě vznikl podjezd Via Lyžbice, o který město usilovalo řadu let. Propojil třinecké centrum s částí čtvrti Lyžbice, což podle radních otevírá nové možnosti pro další rozvoj centra města.
zpráva ČTK