Plzeň připravuje stavbu téměř dvoukilometrové tramvajové tratě za 640 miliónů korun. Nová linka na okraj průmyslové zóny Borská Pole, na níž už má Plzeň rezervováno 150 miliónů korun z dotací EU, by měla vozit cestující nejdříve od podzimu 2014.
Stavba začne na jaře 2012 a potrvá až 2,5 roku, řekl ČTK náměstek primátora Petr Rund.
„Dalších zhruba 180 miliónů korun bude město čerpat ze schváleného rámce úvěru od Evropské investiční banky a zbylých 310 miliónů korun vydá radnice," uvedl. Vzhledem k tomu, že jde o akci na více let, je podle Runda „bezpečně financovatelná" z rozpočtu města.
„Dohodli jsme se s posledním vlastníkem pozemku na Borských polích," uvedl Rund. Od roku 2007 se městu nedařilo plochu získat a ještě v září hrozil dlouhý proces vyvlastnění. Nedávno ale pozemek koupil nový majitel, s nímž bude radnice jednat o prodeji po vkladu do katastru.
Stavbu nové trati ještě potvrdí nové zastupitelstvo. Podle Runda už ale dosluhující zastupitelé loni schválili integrovaný plán rozvoje města, kde je také jako prioritní právě tramvajová trať. Dotaci z evropského programu ROP bude město čerpat kontinuálně, dodal Rund.
Stavba má územní rozhodnutí a nyní se zpracovává dokumentace pro stavební povolení. „Majetkové vypořádání skončí ve druhé polovině příštího roku," uvedl Rund. Kromě pozemků na Borských polí jde ještě o dvě plochy v Kaplířově ulici a směny půdy okolo budovaného přivaděče na silnici I/27. Dále nejsou vypořádány vztahy se Správou státních hmotných rezerv, tedy pozemky u křižovatky Dobřanské a Kaplířovy ulice. Správa souhlasí s tím, že ze svého majetku část nevyužité cesty vyřadí, což bude trvat půl roku kvůli tomu, že ji musí nejprve nabídnout dalším státním organizacím, které musejí říci, že plochu nepotřebují, dodal náměstek.
Po majetkovém vypořádání potrvá minimálně tři měsíce vydání stavebního povolení a stejnou dobu soutěž na dodavatele stavby, která má trvat 2,5 roku, ale zřejmě ji zkrátí nabídky stavitelů.
Nová trať dlouhá 1,7 kilometru začne na současné konečné linky číslo čtyři na Borech a povede Kaplířovou ulicí, mezi kampusem univerzity a loukami a skončí u Teska na Borských polí.
Od konce letošního srpna vede na opačnou stranu zóny nová trolejbusová trať o délce 4,5 kilometru. Přišla na 162 miliónů korun, z toho 120 miliónů pokryla dotace z programu ROP.
zpráva ČTK
Nejnovější komentáře