Průmysl a obchod

V Hroznětíně začala stavba obchvatu za 435 miliónů korun

V Hroznětíně na Karlovarsku začala stavba obchvatu. Nákladem 435,2 mil. Kč jde o jednu z největších silničních staveb v letošním roce v Karlovarském kraji. Projekt je jedním z těch, na který kraj získal dotaci z Regionálního operačního programu (ROP) Severozápad. Modernizace silnic v okolí Hroznětína má být stavebně dokončena do konce září příštího roku, celá akce pak do konce listopadu. Městu se tím výrazně ulehčí, řekl ČTK starosta Hroznětína Martin Maleček.

Hroznětín je mezi průmyslovým Ostrovem a Nejdkem a doprava vzrůstá. Průjezd je nebezpečný a v odpoledních špičkách dochází ke kolapsům dopravy. Hlavním přínosem obchvatu bude, že se odkloní doprava mimo město, pomůže ale řidičům i na trase do Německa přes Potůčky. „Díky modernizaci silnic v oblasti Hroznětína by se měla posílit kapacita takzvané Podkrušnohorské paralely, s níž se počítá v územním plánu Karlovarského kraje jako s alternativou zpoplatněné silnice R6,“ uvedl hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný.
Dotace bude tvořit 85 procent nákladů, tedy zhruba 370 mil. Kč. Zbylé náklady budou hrazeny z příspěvku z rozpočtu Karlovarského kraje.
Stavba si nevyžádá dopravní uzavírky, pouze v místech napojení obchvatu na již existující silniční síť bude částečně omezena doprava. Provoz však stavba zastaví na železniční trati z Karlových Varů do Merklína. Součástí stavby bude hlavně vybudování nové přeložky silnice II/221 a navazujících silnic v délce 5,2 kilometru. Součástí bude i nová okružní křižovatka, která zajistí kapacitní propojení s městem Hroznětín.
Celý projekt je rozdělen na 67 samostatných stavebních objektů. Jedním z technicky nejnáročnějších je stavba asi 140 metrů dlouhé mostní estakády, která mimoúrovňově převádí novou trasu silnice II/221 přes železniční trať, potok Jesenice a silnici III/22129.
Dodavatelem stavby bude sdružení firem Eurovia CS a Algon.
zpráva ČTK
Schéma obchvatu Hroznětína s širším okolím