Projekty

Skončila rekonstrukce železničního uzlu Přerov

Nákladní a osobní vlaky na 2. tranzitním koridoru již mohou využívat zlepšené parametry důležitého železničního uzlu v Přerově. Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila první etapu jeho rekonstrukce za více než 4 miliardy korun. 
 
V rámci stavby došlo k úpravám zemního tělesa a kolejí za účelem zvýšení rychlosti a bezpečnosti provozu. Práce začaly v září 2009 na přednádraží v úseku od zastávky Horní Moštěnice po tzv. Mádrův podjezd, jejich dokončení umožnilo zvýšit rychlost až na 160 km/h. Následovala rekonstrukce hlavních a předjízdných kolejí a budování dvoukolejného průtahu tranzitních vlaků v osobním nádraží mimo nástupištní hrany, a to pro rychlost 80 km/h. Zásadní proměnou proto prošla nástupiště č.2, 3 a 4, která změnila svou polohu.
Pro plánovaný jízdní řád osobní dopravy bylo třeba vybudovat devět nástupištních hran. Bezbariérový přístup cestujících k nástupištím zajistil nový jižní podchod s výtahy, zrekonstruován byl rovněž současný podchod. Repasí prošlo historické zastřešení nástupišť.
Součástí projektu byla celková rekonstrukce železničního svršku a spodku i čtyř mostních objektů. Nejvýznamnějším z nich byl pětikolejný most přes řeku Bečvu. Dále se přebudovalo trakční vedení, zabezpečovací a sdělovací zařízení, podél celého kolejiště byly položeny nové kabely, které propojily systém zabezpečení jízd vlaků a řízení provozu. Součástí stavby bylo i zřízení protihlukové stěny v Lověšicích a realizace individuálních protihlukových opatření.
Na právě dokončenou akci naváže v budoucnu druhá etapa, která bude řešit trojúhelník tratí mezi již hotovými stavbami ve směru na Olomouc, Hranice na Moravě a právě na přerovské nádraží. Rekonstrukcí tak mimo jiné projde dopravna Dluhonice.
Zhotovitelem prací bylo Sdružení Přerov s vedoucím účastníkem OHL ŽS, a. s. Projekt byl z více než 80 procent spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Maximální výše podpory dosahla 2,935 miliardy korun. Finanční prostředky z národních zdrojů poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.
 
● Název stavby: Rekonstrukce žst. Přerov – 1. stavba
● Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
● Projektant: MORAVIA CONSULT Olomouc, a. s.
● Zhotovitel: Sdružení Přerov (vedoucí sdružení: OHL ŽS, a. s.; účastníci sdružení: EUROVIA CS, a. s., a AŽD Praha, s. r. o.)
● Termín zahájení: 9/2009
● Termín ukončení: 1/2014
● Začátek a konec stavby: km 179,880 – km 184,436
● Traťová rychlost: min. 80 km/h, max. 160 km/h
● Rekonstruované mosty: 4
● Nové výhybky: 88
● Elektrický ohřev výhybek: 98
● Délka protihlukových stěn: 1031 m
● Náklady na realizaci stavby (bez DPH): 4 108 104 000 Kč
 
tisková zpráva
 

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*