Průmysl a obchod

Praha zveřejnila zadání nového metropolitního územního plánu

Hlavní město zveřejnilo zadání nového metropolitního územního plánu. Zadání je první fází při přípravě nového územního plánu. V následujících dvou týdnech tento dokument obdrží i městské části, které pak budou mít dva týdny na to, aby se k návrhu vyjádřily.
Pro městské části i veřejnost metropole na pátek chystá seminář, na kterém dokument představí.
Zadání nového územního plánu je podle primátorova náměstka Tomáše Hudečka (TOP 09) výhradně textový dokument, který neobsahuje žádné mapy a z velké části vychází ze stavebního zákona. Městské části budou moci podávat k zadání připomínky, kterými se město bude zabývat. Hudeček předpokládá, že v září by zadání mohlo schválit zastupitelstvo hlavního města. Poté začne město zpracovávat další fázi metropolitního územního plánu.
S pořízením metropolitního územního plánu v červnu souhlasilo zastupitelstvo hlavního města. Nový plán, jehož přípravu má na starosti architekt Roman Koucký, má být jednodušší a stanoví pouze maximální zátěž území. Podle TOP 09 tak bude omezen prostor ke korupci.
Zadání nového metropolitního územního plánu je k dispozici zde.
 
Praha také obnovila projednávání téměř všech přerušených změn územního plánu. Některé z nich podle Tomáše Hudečka „ležely v šuplíku“ i 12 let. Mezi 180 přerušenými návrhy byly například změny týkající se velkých pražských nádraží. Podle Hudečka projednávání zřejmě nebylo vždy přerušeno z objektivních důvodů.
„Podařilo se nám vypořádat s posledními šuplíkovými změnami územního plánu, minulý týden je projednala komise pro územní plán,“ řekl Hudeček. V různých fázích projednávání tak v současnosti na pražském magistrátu je podle Hudečka několik set změn. O každé bude muset rozhodnout zastupitelstvo, které je může schválit nebo zamítnout.
„Přerušování změn nahrává korupčním praktikám a podrývá důvěru veřejnosti v územní plán. Proč některé změny čekaly mnoho let na vypořádání a nyní to najednou jde?“ uvedl Hudeček.
Mezi návrhy, které několik let „ležely v šuplíku“, byly mimo jiné změny, které se týkaly Klánovického lesa, dopravního řešení lokality v Holešovičkách, budoucnosti Masarykova nádraží, Smíchovského nádraží a nádraží v Bubnech.
Změna umožňující přestavbu Nákladového nádraží Žižkov čekala na rozhodnutí ministerstva kultury ve věci památkové ochrany hlavní budovy. Ochrana byla tento týden definitivně potvrzena.
Město neobnovilo projednávání pouze dvou změn. První se týká možného rozšíření ďáblické skládky. Podle Hudečka totiž město nemá dlouhodobou koncepci nakládání s odpadem. Druhá se týká úprav v Lysolajích, které souvisí s výstavbou paralelní dráhy na letišti.
zpráva ČTK, mi