Česká betonářský společnost zve na 57. Betonářský úterek, který se uskuteční 19. dubna 2011 od 17 hodin v posluchárně C 215 Stavební fakulty ČVUT v Praze (Thákurova 7, Praha 6).
Tématem bude výstavba tunelů nového úseku metra v Praze. Traťové tunely prodloužení trasy A z Dejvic do Motola budou z velké části realizovány strojní ražbou s využitím dvou tunelovacích strojů TBM (Tunnel Boring Machine). Tato strojní ražba bude pro tunel užita v ČR poprvé. Se způsobem ražby úzce souvisí i ostění tunelu, kdy se využívá prefabrikované skládané ostění sestavené z jednotlivých segmentů. Ačkoliv velké množství tunelů pražského metra je vybaveno skládaným ostěním, v novém úseku trasy je navrženo ostění zcela nové generace, které se vyznačuje mimořádně vysokou přesností výroby prvků. Jelikož se jedná o technologii v ČR novou, bylo zapotřebí vyřešit řadu nových problémů. Konstrukce i technologie byly vyvinuty na základě zkušeností ze zahraničí a řady vlastních úvah. Problematické oblasti byly podrobně zkoumány buď teoreticky analytickou formou, nebo ověřeny experimentálně.
Program
● Technologie TBM – Ing. Boris Šebesta, technický náměstek, Metrostav, a. s., divize 5;
● Statické řešení segmentového ostění – Ing. Josef Kuňák, hlavní projektant, METROPROJEKT Praha, a. s.;
● Návrh a výroba segmentového ostění – Dr. Ing. Petr Vítek, vedoucí útvaru technického rozvoje, Metrostav, a. s., divize 5;
● Diskuze.
Účast na semináři je bezplatná, počet účastníků je omezen na 120 osob. Betonářský úterek bude obsazován v pořadí došlých přihlášek. Letáček s přihláškou je k dispozici zde.
Kontakt a informace
Česká betonářská společnost ČSSI (ČBS) – Mgr. Jiří Vích
Samcova 1, 110 00 Praha 1
Tel.: 222 316 195, 222 316 173
Fax: 222 311 261
mi podle podkladů pořadatele
Nejnovější komentáře