Plzeňští radní schválili plán oprav tramvajových tratí do roku 2020. První etapou jsou stavby, které je nutné zahájit co nejdříve. Město na musí do čtyř let vydat přes tři čtvrtě miliardy korun.
Druhá počítá s rekonstrukcemi za dalších 350 miliónů Kč v letech 2015 až 2020. Část tratí se dostává do kritického stavu, proto vznikl materiál, který mapuje situaci na všech dotčených trasách, řekl ČTK náměstek primátora Miloslav Šimák (ČSSD).
„V současné době dochází ke zhoršení stavu ve větší míře u tratí z BKV panelů (speciální železobetonový panel se žlábky, do nichž se upevňují koleje; panely nahrazují pražce, horní plocha plní zároveň roli krytu kolejového svršku). Touto metodou se opravovalo hlavně v 90. letech minulého století. Dochází k propadům panelů, jejich posunům v obloucích, vylamování povrchů nebo k zatékání vody do konstrukce trati," řekl náměstek. Závady snižují životnost tratí.
Ještě letos zahájí Plzeň dvě opravy, které se zřejmě protáhnou do dalšího roku. „Jde o tramvajové trati Klatovská, konkrétně přejezdy v křižovatkách s ulicemi Husova a Tylova s náklady okolo devíti miliónů korun. Druhou akcí je přejezd tramvajové trati v ulici Sirková v křížení s Americkou třídou, kde jsou náklady odhadnuty na stejnou sumu," vysvětlil Šimák. Na další opravu úseku od ulice U Trati na Mikulášské náměstí bude potřeba přibližně 22 miliónů korun.
Obnova tratí v Plzni vyplývá podle náměstka z dlouhodobého investičního dluhu. „Největší opravy byly provedeny v 90. letech a to právě, jak se dnes ukazuje, ne zcela vhodnou technologií BKV," dodal.
Mezi nejvýznamnější rekonstrukce posledního desetiletí v Plzni patří obnova tratí v sadech Pětatřicátníků a první úsek na Karlovarské třídě, která letos pokračuje druhou etapou. Obnova největšího dopravního uzlu v Plzni – sadů Pětatřicátníků –, přišla na 205 miliónů korun a skončila v polovině roku 2004. První tříkilometrovou část trati na Karlovarské třídě, která stála 176 miliónů Kč, opravilo město v roce 2009. Druhou ze tří etap rekonstruuje právě nyní a skončí letos na podzim. Jde o největší investiční akci města v letošním roce, která si vyžádá 270 miliónů Kč. Poslední část na konečnou, která má vyjít na 600 miliónů Kč, začne zřejmě až v roce 2013. Tramvajová trať číslo 4 na Lochotín je nejvíce využívaná ze všech čtyř čtyř linek. Karlovarská třída je jedinou spojnicí sídlišť Vinice, Košutka a Lochotín se středem města.
zpráva ČTK
Nejnovější komentáře