Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo tendr na technickou
pomoc při projektu spolupráce soukromého a veřejného sektoru
Public Private Partnership (PPP) u dálnice D3 na jihu Čech.
Stát hledá inženýrskou společnost, která mu pomůže celý
projekt výstavby soukromé dálnice dát dohromady. Uvedl to server
Aktuálně.cz.
projekt výstavby soukromé dálnice dát dohromady. Uvedl to server
Aktuálně.cz.
Rozhodující pro výběr firmy bude cena, předběžná cena zakázky
byla stanovena na 3,5 miliónu korun.
byla stanovena na 3,5 miliónu korun.
Celá plánovaná trasa D3 z Prahy do Českých Budějovic
a navazující silnice R3 na hranice s Rakouskem měří
přibližně 171,4 kilometru. Náklady na její vybudování se odhadují
na 80 miliard korun. Část dálnice z Veselí nad Lužnicí po
státní hranici by se měla stát pilotním projektem PPP. Dálnici
postaví soukromý investor, který vzejde z koncesního řízení,
a bude ji 30 let provozovat, než mu stát vrátí vynaložené
peníze.
a navazující silnice R3 na hranice s Rakouskem měří
přibližně 171,4 kilometru. Náklady na její vybudování se odhadují
na 80 miliard korun. Část dálnice z Veselí nad Lužnicí po
státní hranici by se měla stát pilotním projektem PPP. Dálnici
postaví soukromý investor, který vzejde z koncesního řízení,
a bude ji 30 let provozovat, než mu stát vrátí vynaložené
peníze.
V říjnu ředitelství zahájilo stavbu na dalších úsecích
dálnice D3. Stavbaři staví most přes řeku Lužnici a na
části trasy mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví. Most
a další část dálnice budou stát zhruba čtyři miliardy korun
a měly by být dokončeny za tři roky.
dálnice D3. Stavbaři staví most přes řeku Lužnici a na
části trasy mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví. Most
a další část dálnice budou stát zhruba čtyři miliardy korun
a měly by být dokončeny za tři roky.
Historicky první projekt PPP na výstavbu dálnice skončil
fiaskem. Zakázku na výstavbu dálnice D47 získala v roce 2002
od vlády Miloše Zemana bez výběrového řízení izraelská firma
Housing & Construction Holding (H&C). Po volbách ale byla
smlouva zrušena a stát dálnici vybudoval sám.
fiaskem. Zakázku na výstavbu dálnice D47 získala v roce 2002
od vlády Miloše Zemana bez výběrového řízení izraelská firma
Housing & Construction Holding (H&C). Po volbách ale byla
smlouva zrušena a stát dálnici vybudoval sám.
zpráva ČTK
Nejnovější komentáře