Modernizace a výstavba dvoukolejné tratě mezi Kladnem a Prahou by měla začít v příštím roce úpravami pražského Negrelliho viaduktu a o rok později by měla pokračovat v úseku, který vede největším středočeským městem.
Jde o části, na které Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) získá nejrychleji potřebná povolení. ČTK to řekl náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Petr Šlegr.
Modernizace tratě mezi Kladnem a pražským Veleslavínem letos po osmi letech prošla posouzením o vlivu stavby na životní prostředí. Náklady se odhadují na osm miliard korun a součástí této etapy budou úpravy nástupiště na Masarykově nádraží a Negrelliho viaduktu v Praze. SŽDC se podle Šlegra snaží zahájení prací maximálně urychlit, aby na výstavbu mohla použít dotace.
První úpravy se nejspíš dočká Negrelliho viadukt, který spojuje Masarykovo nádraží a nádraží Bubny. Další etapou podle Šlegra bude výstavba dvoukolejné tratě v Kladně, kde zároveň projde kompletní rekonstrukcí hlavní vlakové nádraží. U zastávky Kladno-město zase vznikne přestupní terminál, který propojí autobusovou a vlakovou dopravu.
Dalším navazujícím úsekem, který bude mít nově dvě koleje, bude podle Šlegra část mezi Kladnem a Jenčí. „Přinese to zásadní zrychlení jízdní doby. Například mezi Prahou a Kladnem-Ostrovcem vlaky při čekání ve stanicích stráví 17 minut z celé jízdní doby. I částečné zdvojkolejňování přinese velmi rychle ovoce,“ uvedl Šlegr.
Z dokumentů o posouzení vlivu stavby na životní prostředí vyplývá, že dvoukolejná trať z Ruzyně do Kladna z větší části povede po stávající železnici. Celková délka modernizovaného úseku je téměř 20 kilometrů. Po rekonstrukci se zvýší traťová rychlost na 120 kilometrů za hodinu, která však bude v některých úsecích omezena. Někde budou moct vlaky naopak jezdit až 145 kilometrů za hodinu.
Při budování příměstské tratě se kromě toho počítá například s její elektrifikací, modernizací mostů, nádraží, přejezdů nebo výstavbou protihlukových zdí. O modernizaci železnice na letiště a do Kladna se diskutuje už několik let a často bývá nazývána rychlodráhou.
zpráva ČTK
Nejnovější komentáře