Projekty

Fasáda showroomu jako funkční banner

Proměna bývalého autosalonu na okraji sídliště v showroom a sídlo společnosti My Dva je dílem brněnského studia Chybik+Kristof Architects & Urban Designers. Jednopodlažní objekt nevalné estetické kvality získal novou, snadno zapamatovatelnou tvář tvořenou více než devíti sty černými plastovými sedáky. Abstraktně pojatá fasáda zároveň funguje jako reklamní poutač na firmu samotnou. Jednoduchou úpravou interiéru pak vznikl nový flexibilní showroom, ve kterém jsou prezentovány jednotlivé segmenty výroby ve specifických, tematicky laděných prostředích.

Vinohrady jsou jedním z posledních sídlišť postavených v Brně v polovině osmdesátých let minulého století. Samotný autosalon vznikl v devadesátých letech a je součástí linie komerčních budov lemujících čtyřproudovou ulici Žarošickou. Zadání znělo jasně: „Udělejte to levně, ideálně zadarmo.“

Společnost My Dva patří mezi přední tuzemské dodavatele kancelářského, školního a kovového nábytku, zaměřuje se také na návrhy a realizaci interiérů administrativních a vzdělávacích budov. Volba materiálu, který s vynaložením minimálních finančních prostředků a s maximálním efektem zhodnotí původní objekt, proto logicky směřovala do výroby. Bez větších zásahů do exteriéru je stavba obložena plastovým sedákem v černé barvě v ceně zhruba 80 Kč/kus. Tím vzniká abstraktní textura, která bez dalších reklamních prvků jasně vypovídá o tom, co se děje uvnitř. „Jedná se o základní formu interiérové židle Vicenza, kterou investor standardně dodává, s tím rozdílem, že jako materiál byl použit černý granulát pro venkovní použití – je tedy odolný proti vlivům počasí, zejména UV záření,“ popisují architekti. Jednotlivé sedáky jsou upevněny na konstrukci z ocelových profilů kotvených na fasádu. V případě mechanického poškození lze konkrétní kus snadno vyměnit za nový, také čištění fasády lze provádět jednoduše – jednou až dvakrát do roka wapkou.

Fasáda showroomu jako funkční bannerFasáda showroomu jako funkční banner

Prezentační prostor showroomu vznikl zvětšením původní vstupní haly Prezentační prostor showroomu vznikl zvětšením původní vstupní haly

Druhou rovinou návrhu je interiér, který sestává ze dvou částí: showroomu a kanceláří se zázemím pro zaměstnance. Vnitřek stavby byl kompletně očištěn, prezentační prostor showroomu, který vznikl zvětšením původní vstupní haly v centru dispozice, je vymezen polykarbonátovými příčkami, podlaha je sjednocena bílou stěrkou, na stropě je ponechán pohledový beton a veškeré nové instalace jsou vedeny viditelně. Do takto abstrahovaného prostoru jsou vloženy tři kruhové galerie reprezentující tři odlišné segmenty výroby – školní nábytek, kancelářský nábytek a designové kusy. Celý prostor funguje na principu galerie, kterou je možné jednoduchým způsobem přizpůsobovat aktuálním potřebám.

tisková zpráva
foto Lukáš Pelech