Plnoprofilový razicí štít Adéla ve čtvrtek 19. ledna 2012 prorazil do budoucí stanice pražského metra Veleslavín a v otevřené stavební jámě se přímo setkal se svým kolegou Tondou, který na stejné místo zavítal už na začátku prosince.
Ražba na trase V. A.postupuje rychleji, než se původně předpokládalo. Oba štíty urazily 1062 metrů dlouhou cestu z Petřin shodně zhruba za dva měsíce. Slavnostní prorážku Adély sledovali primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda, výrobně-technický ředitel Metrostavu Ivan Hrdina, zástupci Dopravního podniku a další hosté. K vidění bylo narozdíl od předchozích prorážek také protažení razicího štítu stanicí.
Během posledních ražeb Adély se týmy Metrostavu předháněly v rekordech jako na atletickém mítinku. Uprostřed prosince ohlásila noční směna půldenní rekord 18 metrů a následně došlo k vyrovnání dosavadního celodenního maxima 33 metrů. Den poté přišla rekordní ražba: 36 metrů za 24 hodin. Průměrná rychlost tedy dosáhla téměř 1,5 metru za hodinu. Tak rychlý postup příjemně překvapil také společnost Herrenknecht, německého výrobce obou štítů. „Sešly se dvě příznivé okolnosti. Razili jsme v homogenním geologickém prostředí, a protože většinou pracoval pouze jeden štít, probíhalo hladce i zásobování stavebním materiálem, především segmenty tunelového ostění,“ vysvětlil vedoucí projektu David Cyroň z Metrostavu.
Pokud jde o traťové tunely, stavaři je mají hotovy takřka z poloviny. Ražba teď bude pokračovat směrem k budoucí stanici Červený vrch. Hned sto metrů za Veleslavínem přitom dojde k důležitému momentu: štít vyjede ve stavební jámě E2 a bude provedena změna logistiky dopravy TBM. Od této chvíle už nebude směřovat dopravní pás s odtěženou zeminou na daleký Vypich, ale právě na toto místo.
Nový úsek pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Motol bude dokončen v roce 2014. Linka A bude mít čtyři nové stanice – Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Projekt nese název „Prodloužení metra V. A (Dejvická–Motol)“ a realizuje ho sdružení Metrostav – Hochtief.
tisková zpráva
Nejnovější komentáře