Ředitelství vodních cest ČR zahájilo rekonstrukci železničního
mostu přes Labe v Kolíně. Jeho nízká podjezdová výška
nevyhovuje parametrům labské vodní cesty.
Nový most bude stát 1,23 miliardy Kč a 877
milióny Kč ho podpoří Evropská unie, zbytek uhradí Státní fond
dopravní infrastruktury. „Rekonstrukce železničního mostu Kolín
je poslední velkou stavbou mezi Mělníkem a Chvaleticemi, která
má zajistit dostatečnou podjezdní výšku pro plavidla
s kontejnery a s nadrozměrnými náklady,“ řekl
ředitel firmy Miroslav Šefara. Stavba podle něj přispěje
k efektivnímu využívání vodní dopravy a snížení počtu
kamionů na českých silnicích.
milióny Kč ho podpoří Evropská unie, zbytek uhradí Státní fond
dopravní infrastruktury. „Rekonstrukce železničního mostu Kolín
je poslední velkou stavbou mezi Mělníkem a Chvaleticemi, která
má zajistit dostatečnou podjezdní výšku pro plavidla
s kontejnery a s nadrozměrnými náklady,“ řekl
ředitel firmy Miroslav Šefara. Stavba podle něj přispěje
k efektivnímu využívání vodní dopravy a snížení počtu
kamionů na českých silnicích.
Nynější železniční most přes Labe v Kolíně je z roku 1908
a svou podjezdnou výškou 4,35 m nevyhovuje současným
požadavkům na parametry vodní cesty. Nahradí ho proto nový moderní
most s podjezdnou výškou 5,25 m. V budoucnosti se
bude moci vybavit jedním polem se zdvižným mechanismem, který
umožní v případě potřeby proplout i lodím o výšce až
sedm metrů.
Nejnovější komentáře