Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dluží svým
dodavatelům po lhůtě splatnosti zhruba 800 milionů
korun.
Z toho více než 500 milionů korun dluží stát firmám
Skanska DS a ODS Dopravní stavby Ostrava, které se podílejí
hlavně na stavbě moravské dálnice D47. Řekl to Hospodářským
novinám (HN) náměstek ŘSD Pavel Hartig.
Skanska DS a ODS Dopravní stavby Ostrava, které se podílejí
hlavně na stavbě moravské dálnice D47. Řekl to Hospodářským
novinám (HN) náměstek ŘSD Pavel Hartig.
„Stavbaři jsou pobouřeni. Platební kázeň státu je
neuvěřitelná,“ řekl HN prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví
Václav Matyáš. „Obchodní zákoník, všeobecné obchodní podmínky,
standardy platné v Evropské unii – tam všude se počítá
s třicetidenní splatností faktur. U nás ale stát platí se
šedesáti, devadesáti, ale dokonce i s neuvěřitelnou sto
osmdesáti denní splatností,“ dodal.
neuvěřitelná,“ řekl HN prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví
Václav Matyáš. „Obchodní zákoník, všeobecné obchodní podmínky,
standardy platné v Evropské unii – tam všude se počítá
s třicetidenní splatností faktur. U nás ale stát platí se
šedesáti, devadesáti, ale dokonce i s neuvěřitelnou sto
osmdesáti denní splatností,“ dodal.
Samy věřitelské firmy se situaci zdráhají komentovat, jejich
šéfové se bojí si ŘSD znepřátelit. „Pak bychom mohli na peníze
čekat ještě déle, řekl HN zástupce jednoho z věřitelů. Situaci
nechtěl komentovat například mluvčí Skansky. Z neformálních
rozhovorů s manažery stavebních firem ale vyplývá, že situace
je vážná, píšou HN.
šéfové se bojí si ŘSD znepřátelit. „Pak bychom mohli na peníze
čekat ještě déle, řekl HN zástupce jednoho z věřitelů. Situaci
nechtěl komentovat například mluvčí Skansky. Z neformálních
rozhovorů s manažery stavebních firem ale vyplývá, že situace
je vážná, píšou HN.
ŘSD podle Hartiga nejtíživější dluhy vyřešilo převodem
loňských nevyužitých peněz do letošního rozpočtu. „Náš prostor pro
řešení je ale omezen možnostmi Státního fondu dopravní
infrastruktury (SFDI), uvedl pro deník Hartig.
loňských nevyužitých peněz do letošního rozpočtu. „Náš prostor pro
řešení je ale omezen možnostmi Státního fondu dopravní
infrastruktury (SFDI), uvedl pro deník Hartig.
Ředitel SFDI a náměstek ministra dopravy Gustáv Slamečka
v úterý na Žofínském fóru řekl, že fond požádal vládu, aby
zvýšila letošní dotaci do rozpočtu fondu z 36,4 miliardy
o 8,4 miliardy korun. Návrh projednala rada ekonomických
ministrů a ještě by se jím měla zabývat Národní ekonomická
rada vlády.
v úterý na Žofínském fóru řekl, že fond požádal vládu, aby
zvýšila letošní dotaci do rozpočtu fondu z 36,4 miliardy
o 8,4 miliardy korun. Návrh projednala rada ekonomických
ministrů a ještě by se jím měla zabývat Národní ekonomická
rada vlády.
Nejnovější komentáře