Vlakové nádraží v Mladé Boleslavi se dočká celkové rekonstrukce za 150 miliónů korun. Moderní budova s trávníkem na střeše nahradí současný chátrající objekt a obnovy se dočká i okolí. Náklady zaplatí Evropská unie a České dráhy.
Podzimní zahájení prací se ale patrně zpozdí, České dráhy stále nevybraly projektanta, řekl ČTK náměstek středočeského hejtmana Robin Povšík (ČSSD).
Dle harmonogramu, k němuž se České dráhy zavázaly, měl být projektant stavby vybrán již v dubnu. „Příští týden bychom se měli sejít s generálním ředitelem ČD Petrem Žaludou ke zhodnocení plnění smlouvy v této záležitosti. Pokud projektanta začnou vybírat až nyní, plán stíhat nebudou a my budeme muset na situaci reagovat, případně i krácením plateb,“ řekl Povšík.
Vybraný architektonický návrh hlavního nádraží v Mladé Boleslavi je dvoupodlažní futuristická stavba z Ateliéru Velehradský splývající s okolím prostřednictvím svažující se zatravněné střechy. Do nového nádraží by se měli přestěhovat i zaměstnanci a provozy z okolních budov, které čeká demolice. Poslední studie nahradila předchozí návrh, který v podobě prosklené stavby vzbudil vlnu nevole a pod internetovou petici za zachování a opravu staré budovy se od loňského února podepsalo bezmála 2000 lidí.
Se současným futuristickým návrhem souhlasí i mladoboleslavský radní za ODS Adolf Beznoska. Dříve upřednostňoval rekonstrukci starého objektu, navrhované celkové řešení prostoru nádraží ale považuje za přínosné.
Evropské fondy mají uhradit až 70 procent z celkových nákladů na přestavbu nádraží. Podle plánu má být projekt hotov do konce srpna a na podzim měly začít stavební práce, uvedl Povšík. Středočeský kraj společně s Českými drahami chystá opravy i nádraží v Nymburku, Kutné Hoře, ve Zdicích či Hořovicích.
zpráva ČTK
Nejnovější komentáře