Informace výrobců

Turancar Busport v Nitře s titanzinkem v interiéru

Původní představa investora byla utilitární výstavba servisní haly doplněná několika kancelářemi pro vlastní potřeby. Při zpracování studie jsme provokativně navrhli, aby se součástí areálu stalo i hlavní sídlo firmy se soustředěním všech činností pod jednou střechou. Nedokážu říci, zda nápad sloučení jednotlivých provozů nebo původní idea – jak to všechno má vypadat – zlomila investora pro výstavbu samostatné administrativní budovy, která je inspirovaná dynamikou autobusů (odkaz na hlavní činnost investora).

Původní představa investora o interiéru byla úplně jednoduchá… spíše žádná. Až v průběhu výstavby jsme dospěli do stadia nutnosti řešení interiéru architektem. Při definování priorit jsme mimo jiné určili nutnost zvýšení důrazu na vstupní část. Velmi výrazným prvkem recepce objektu – který navíc prolíná celou výškou stavby – je schodišťová stěna, s kterou jsme měli „skrytý“ záměr od začátku projektu.

Turancar Busport s titanzinkem v interiéruTurancar Busport s titanzinkem v interiéru

Věděli jsme, že chceme použít kovový obklad, charakteristický určitou neopakovatelností a výjimečností. Volba padla od začátku na patinovaný titanzinkový plech, který umožnil řešení různých detailů a zejména v sobě nesl potenciál technické fasády s „duší“ (ruční zpracování jednotlivých částí). Firma RHEINZINK nám nabídla řešení ve speciálním provedení pro vnitřní prostory – RHEINZINK INTERIEUR LINE. Výsledkem je krásná modrošedá stěna – velkoformátové šablony s nepravidelným rastrem se zabudovaným podsvícením. Titanzinková stěna celý objekt vertikálně propojuje a stává se tak pomyslnou poznávací značkou budovy, kterou vnímáme na každém podlaží.

Samotné technické provedení bylo zvládnuto na velmi slušné úrovni. Díky tomu se podařilo vyrobit více zajímavých detailů: zabudované madlo v rámci stěny, zakomponované ukryté dveře na toalety, ukrytá dvířka pro hydrant a hasicí přístroje, atd.

Díky souhře architektonického návrhu, technického poradenství firmy RHEINZINK a klempířského provedení vznikl zajímavý a hlavně neopakovatelný interiérový prvek.

Turancar Busport s titanzinkem v interiéruTurancar Busport s titanzinkem v interiéruTurancar Busport s titanzinkem v interiéruTurancar Busport s titanzinkem v interiéru

Investor: Viliam Turan – TURANCAR, Nitra
Architekt: Architektonická kancelária Csanda – Piterka, s. r. o., Nitra
Realizace klempířských prací z titanzinku RHEINZINK: MAJA – klampiarstvo, s. r. o., Nové Zámky
Generální dodavatel stavby: DYNAMIK HOLDING, a. s., Nitra
Realizace: 2012–2013
Stavební náklady bez DPH: 2,97 mil. €

Technické údaje:
– Opláštění stěny: velkoformátové šablony
– Materiál: RHEINZINK-INTERIEUR blaugrau
– Plocha fasády: 180 m²

Milan Csanda,
Architektonická kancelária CSANDA – PITERKA, s. r. o., Nitra