Projekty

Plzeň čekají v příštím roce čtyři zásadní stavby na Karlovarské třídě

Plzeň čekají v příštím roce čtyři zásadní stavby na Karlovarské třídě, které omezí dopravu na nejpřetíženější městské tepně, kudy jezdí lidé z největších sídlišť Lochotín a Vinice. Většina prací začne už na jaře, řekl ČTK náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS).

Největší bude oprava mostu Generála Pattona, kterou bude dva roky provádět státní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Dalšími stavbami budou poslední etapa opravy tramvajové trati, rozšíření silnice od lékařské fakulty k Pattonovu mostu a měla by začít také oprava zvlněné Studentské ulice. Doprava na Karlovarské bude příští rok složitá, uvedl Šindelář.

Oprava poničené tramvajové trati v úseku ke konečné tramvajové linky číslo 4 přijde na 101 milión korun. Na akci už byly vyčleněny peníze v letošním městském rozpočtu, ale nepodařilo se zajistit koleje. Plzeň by mohla stihnout celou akci příští rok. Už na jaře začne ŘSD opravovat nejdůležitější most v Plzni, most Generála Pattona. Po rekonstrukci tam budou ve směru do centra tři jízdní pruhy. Oprava bude stát 210 miliónů korun bez DPH, Plzeň zaplatí sedminu.

Příští rok chce dále Plzeň rozšířit Karlovarskou o vyhrazený jízdní pruh pro autobusy MHD od lékařské fakulty až k rondelu. Tato stavba přijde na 32 miliónů Kč. „Spolu s navazující rekonstrukcí mostu Generála Pattona zkapacitníme s ŘSD komunikaci od fakulty až k hlavní poště,“ uvedl Šindelář.

Další akcí ve spolupráci s ŘSD bude obnova Studentské ulice na Lochotíně za 30 miliónů Kč. „Spolu s ní provedeme ještě rekonstrukci Boleveckého sběrače za 15 miliónů korun,“ řekl náměstek primátora. Obnova Studentské ulice je podle Šindeláře vlastně nultou etapou silnice I/20. „Pak bychom rádi s ŘSD pokračovali od Fordu Hornát směrem k Jateční ulici,“ dodal náměstek.

Rozšíření Karlovarské a oprava Studentská ulice jsou v městském rozpočtu rozloženy na dva roky. Obě stavby by ale bylo možné stihnout v jednom roce. „Uvidíme. Hodně to bude o dopravních opatřeních, které teď připravujeme, aby doprava ze Severního předměstí úplně nekolabovala,“ uvedl Šindelář.

Celkem dá Plzeň příští rok na investice 1,392 miliardy korun, meziročně o 200 miliónů korun méně. Z toho stavební investice budou tvořit 1,180 miliardy Kč, přičemž 677 miliónů Kč bude na akce, které už začaly. Kromě rekonstrukce tramvajové trati Karlovarská půjde například o dokončení opravy fotbalového stadionu Štruncovy sady (57 miliónů Kč), vybudování náhradního hřiště pro TJ Slovan Spoje za 47 miliónů Kč a rekonstrukci Letkovské ulice.

zpráva ČTK