Průmysl a obchod

V Plzni skončila prvním část modernizace železničního uzlu za 1,3 miliardy

V Plzni oficiálně skončila první ze tří částí modernizace železničního uzlu za 1,31 mld. Kč. Stavba, která trvala 2,5 roku, komplikovala automobilovou dopravu v centru města. Také byl omezen provoz vlaků ve směru na Cheb a Domažlice. ČTK to řekl hlavní inženýr stavby Martin Kraus z plzeňské Správy železniční dopravní cesty, která byla investorem akce.

Díky modernizaci se rozšířilo kolejiště při výjezdu ze stanice ve směru na západ na dvě dvojkolejné tratě, na koridorovou do Chebu a na trať s projektovanou rychlostí 200 kilometrů za hodinu směrem do Domažlic a za hranice. „Pro dopravu to znamená zrychlení a zbezpečnění, ale veškeré parametry stavby budou využité, až bude hotový celý komplex staveb uzlu Plzeň,“ uvedl Kraus.

Na přidání jedné koleje a prodloužení podchodů na obě strany do města a k zastávkám MHD se v Plzni čekalo 20 let. „Právě podchody do Šumavské a Železniční ulice a jejich celková rekonstrukce byly nejpodstatnější z pohledu cestujících,“ řekl Kraus.

Nově se vybudovalo nebo opravilo osm železničních mostů. Nejdelší byl přes Radbuzu, jehož rozpětí je 116 metrů a jenž je výjimečný tím, že je zatím jediný tříkolejný ve správě SŽDC. Vznikla nová a rekonstruovaná nástupiště ve stanici Plzeň-Jižní předměstí.

Letos v říjnu začala na plzeňském hlavním nádraží druhá etapa přestavby uzlu, oprava kolejí a nástupišť ve východním směru na Prahu. Jde o investici za 1,68 miliardy korun. Na přestavbu pražského zhlaví, tedy směry na Prahu, České Budějovice a Žatec, naváže poslední etapa, přestavba dvou velkých mostů Mikulášská, západního zhlaví a jižní části kolejiště. Stavba za zhruba jednu miliardu korun potrvá dva roky. Všechny tři stavby podpoří evropský operační program Doprava I a II.

zpráva ČTK