Projekty

SŽDC chystá modernizaci trati Veselí–Tábor za 3,1 miliardy

Na konci letošního roku by mohla začít modernizace železniční trati Veselí nad Lužnicí–Tábor, jejíž náklady budou 3,1 miliardy korun. Letos začne také modernizace trati Sudoměřice–Votice, stavba potrvá do roku 2021 a náklady dosáhnou 4,3 miliardy Kč. ČTK to řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Modernizace trati Veselí nad Lužnicí–Tábor se týká úseků Veselí–Doubí a Soběslav–Doubí. Zahájení zadávacího řízení plánuje SŽDC na červen. „V případě, že se nikdo neodvolá a budeme soutěžit v červenci, a jestliže budou příznivé klimatické podmínky, mohli bychom letos v prosinci zahájit stavbu. Ale je to všechno v teoretické rovině,“ řekl mluvčí.

Jde o modernizaci trati a dvoukolejnou přeložku. Délka koridoru je 8,8 kilometru, plánovaná rychlost na trati 160 kilometrů v hodině a intenzita dopravy 118 vlaků denně. Zahrne i výstavbu šesti železničních mostů, šesti silničních mostů, jednoho železničního tunelu dlouhého 370 metrů a přeložky silnic včetně polních cest. Vzniknou i protihlukové stěny.

Letos má začít i modernizace trati Sudoměřice–Votice, potrvá do roku 2021, bude stát 4,3 miliardy. Dosud jednokolejná trať bude mít koleje dvě, součástí budou tunel Mezno dlouhý 840 metrů a tunel Deboreč dlouhý 660 metrů. Vznikne několik mostů, pět nových železničních zastávek a jedna stanice. „Celá stavba se nachází v převažujícím rozsahu mimo dosud zastavěné území,“ řekl Illiaš.

V únoru začne rekonstrukce úseku Ševětín–Dynín, práce potrvají do prosince 2019, očekávané náklady jsou 629 miliónů. Přesunou se nástupiště ve stanici Neplachov, nová nástupiště dostane stanice Dynín. „Úsek je sice dvoukolejný, ale neodpovídá parametrům koridorové tratě. Dostane nový železniční spodek i svršek a trakční vedení,“ uvedl mluvčí. Traťová rychlost se zvýší až na 160 kilometrů za hodinu s budoucím výhledem až na 200 kilometrů v hodině. Jde o další část modernizace IV. koridoru.

Asi 180 miliónů bude stát zavedení digitálního rádiového systému v úseku Votice–České Budějovice. Začít se má v říjnu, práce potrvají do října roku 2020. Jde o obdobu veřejné mobilní sítě se zvláštními požadavky na kvalitu rádiového spojení dle mezinárodních železničních specifikací.

Letos v prosinci začne zadávací řízení opravy mostu na trati Tábor–Písek na kilometru 41,791, náklady dosáhnou 220 miliónů. Od září do prosince potrvá rekonstrukce českobudějovické budovy SŽDC, jež bude stát 112 miliónů Kč. „Rozšíří se pro kapacity lidí, kteří momentálně sedí v komerčních nájmech, naše profese jsou teď v několika objektech, třeba naši geologové, geodeti, všichni budou sedět na jednom místě,“ řekl Illiaš.

zpráva ČTK