Festival architektury, designu a umění Archikultura v Ostravě představí tchajwanskou a finskou architekturu. Řešit ale bude i budoucí využití volné plochy v centru Ostravy u náměstí Edvarda Beneše. Přehlídku, která začne 11. dubna, pořádá Galerie výtvarného umění Ostrava.
„Dva měsíce budou v Ostravě k vidění práce architektů z celého světa. Tchajwanská a finská architektura bude prezentována v ostravském Domě umění. Umění a design zase ve Výstavní síni Sokolská 26 a Industrial Gallery,“ uvedla mluvčí festivalu Kateřina Mertha. Do devátého ročníku festivalu se může aktivně zapojit i veřejnost vlastními návrhy i debatami o podobě a funkci Náměstí Edvarda Beneše v centru města, řekla Mertha.
V Galerii výtvarného umění v Ostravě pořadatelé festivalu připravili dvě výstavy, které představí významné osobnosti ze světa architektury tchajwanského současného architekta Chuang Šeng-jüanga a finského Alvara Aalta. Ctitel propojení tradiční japonské architektury a finského lidového stavebnictví zemřel v roce 1976. Ukázky z děl obou architektů budou v Ostravě vystaveny do 4. června.
„Umění a design bude zase zastoupen ve Výstavní síni Sokolská 26 a v Industrial Gallery výstavami Reinharda Roye, který se věnuje geometrické abstrakci,“ uvedl jeden z organizátorů festivalu Jaroslav Němec. Tuto expozice si lidé mohou prohlédnout od 10. dubna do 12. května, ve Výstavní síni Sokolská 26 ještě o týden déle.
Součástí přehlídky se stane i Festival pro náměstí v centru Ostravy. Náměstí Edvarda Beneše v místě bývalého Německého domu oživí kulturní akce, do kterých se po celý duben může aktivně zapojit veřejnost. „Společně s procházejícími lidmi budeme vytvářet lavičky a pocitové mapy i diskutovat o tom, jak by mělo náměstí vypadat,“ řekl další z pořadatelů Tadeáš Goryczka.
zpráva ČTK
Oficiální zahájení: 11. 4. 2017 v 17.00 hodin v Domě umění v Ostravě
Přednášky:
● 11. 4. 2017 – Huang Sheng-Yuan (Tchajwan), FB událost zde.
● 12. 4. 2017 – Alvar Aalto (Finsko), FB událost zde.
Více informací na stránkách Kabinetu architektury.
Nejnovější komentáře