Výhradně po novém betonovém povrchu pojedou řidiči na D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Specialisté stavební společnosti Skanska dnes zprovozní zbrusu nový zhruba sedmikilometrový úseku D1 od Humpolce ve směru na Brno. Doprava bude kompletně převedena ve večerních hodinách.
„Mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem budou řidiči ode dneška jezdit už jen po novém cementobetonovém krytu. Dalších 7 kilometrů druhého jízdního pásu ve směru na Prahu dokončili pracovníci Skanska v rámci samostatné stavby už v loňském roce,“ uvedl projektový manažer společnosti Skanska Michal Vozdecký.
Jak se pojede
Ve směru od Humpolce (EXIT 90) pojednou řidiči prvních 7 km po čerstvě zprovozněním pravém jízdním pásu a následně bude provoz převeden do levého jízdního pásu. V celém zhruba 14kilometrovém úseku D1 od Humpolce po Větrný Jeníkov (EXIT 104) tak bude veden obousměrný provoz v jednom jízdním pásu, a to ve dvou pruzích v každém směru.
Bezpečnost
V celém úseku by řidiči vzhledem k probíhajícím pracím měli nadále jezdit s maximální opatrností a respektovat přetrvávající omezení rychlosti na 80 km/h. Zachováno zůstává také úsekové měření.
Po převedení dopravy se pracovníci společnosti Skanska pustí do bourání stávajícího betonového povrchu v uzavřeném pásu dálnice, rozšíří zemní těleso a položí nové konstrukční vrstvy, včetně nového cementobetonového povrchu. Pokračují také ve výstavbě dvou nových mostů.
Úplné ukončení stavebních prací souvisejících s modernizací D1 v úseku 12 se plánuje na druhou polovinu příštího roku.
Název projektu: D1 modernizace – úsek 12, EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020) Zhotovitel: Skanska a.s. Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR Termín výstavby: 3/2020 – 9/2021 Stavební náklady: 1,398 mld. Kč bez DPH |
Nejnovější komentáře