Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela smlouvu na rekonstrukci přerovského železničního uzlu, která zahrnuje přestavbu výhybny v Dluhonicích a navazujících mezistaničních úseků. Modernizaci za 3,22 miliardy korun bez DPH provede sdružení firem Eurovia CS, Subterra, Strabag Rail a GJW Praha. Hotovo má být do konce roku 2021.
Rekonstrukce navazuje na už dříve provedenou modernizaci přerovského nádraží. „Cílem stavby je zlepšení jízdního komfortu, zkrácení jízdních dob a zvýšení bezpečnosti železničního provozu v úsecích z Přerova do Dluhonic a Prosenic, včetně tzv. Dluhonické spojky,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Nový bude na železnici svršek a spodek trati, trakční vedení, sdělovací a zabezpečovací zařízení. Správa železnice plánuje také rekonstrukci elektrických zařízení a opravu železničních mostů i propustků. Součástí modernizace je i vybudování mimoúrovňových křížení.
Výpravní budovu v Dluhonicích chce SŽDC zdemolovat, místo ní vybuduje nový technologický objekt pro umístění sdělovací a zabezpečovací techniky. Průjezd přes výhybnu se zrychlí až na 130 km/h, stejnou rychlostí budou vlaky moci pokračovat i v navazujícím úseku do Přerova. Na obou tratích směřujících z Prosenic na jih se bude jezdit rychlostí až 160 km/hod.
Výhybna Dluhonice je podle SŽDC nejdůležitější v okolí, umožňuje totiž na koridorové trati přechod vlaků od Prahy a Olomouce odbočkou na Ostravu či Vsetín nebo pokračování jízdy vlaků v přímém směru na Přerov a Břeclav.
Modernizace začne pracemi na trakčním vedení už v dubnu, cestující tak musí očekávat denní výluky. S nepřetržitými výlukami jednotlivých kolejí s větším dopadem na provoz SŽDC počítá od října.
zpráva ČTK
Nejnovější komentáře