Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) loni na jihu Čech investovala do modernizace přibližně 300 miliónů korun. Letos to bude zhruba 1,6 miliardy korun. Pokračovat bude modernizace IV. železničního koridoru v úseku České Budějovice – Nemanice, zlepší se podmínky v úseku Horusice – Veselí nad Lužnicí a také mezi Táborem a Sudoměřicemi u Tábora.
ČTK to řekl mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Všechny stavby jsou financovány v rámci operačního programu Doprava a z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.
Modernizace úseku České Budějovice – Nemanice I začala v únoru 2011 a skončí v lednu příštího roku. Loni se tam investovalo 224 miliónů korun. Stavba zahrnuje rekonstrukci železniční stanice České Budějovice, ve které se zřizují bezbariérové přístupy a zvýšená nástupiště pro snadnější výstup a nástup. Budou instalovány nové informační a navigační systémy.
„Uspořádání výhybek v severní části železniční stanice České Budějovice umožní v hlavních kolejích zvýšit traťovou rychlost na 100 kilometrů v hodině, v navazujících úsecích se bude moci jezdit ještě rychleji,“ popsal Tesař.
V dubnu by měla být zahájena druhá část projektu modernizace trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí, a to v úseku Horusice – Veselí nad Lužnicí. Nyní běží výběrové řízení na zhotovitele stavby, která by měla být ukončena v lednu 2016. V rámci stavby bude mimo jiné kompletně přestavěna frekventovaná stanice Veselí nad Lužnicí.
„Dnešní výpravní budova v zastávce Veselí nad Lužnicí bude zdemolována, pro cestující se vybudují nová nástupiště a přístřešky. Přístup na obě nástupiště bude podchodem s rampami,“ popsal Tesař. Součástí stavby je nové přemostění řek Lužnice a Nežárky a také nadjezdy nad silnicemi.
Na jaře by měla začít také modernizace trati Tábor – Sudoměřice u Tábora. Ta by měla být hotová do poloviny roku 2016. Přibude druhá kolej a změn se dočká mimo jiné železniční stanice Chotoviny.
Po dokončení investic na IV. mezinárodním koridoru by lidé cestující na trati Praha – České Budějovice měli ušetřit zhruba hodinu času. Namísto 150 minut pojedou ve vlaku 90 minut.
SŽDC plánuje na jihu Čech ještě dalších 11 menších staveb.
zpráva ČTK
Nejnovější komentáře