Brněnští radní schválili investiční záměr na prodloužení trolejbusové tratě z Novolíšeňské na Jírovu. Za 48 miliónů korun by měl být vybudován úsek dlouhý zhruba 1,5 kilometru. Zprovoznění se předpokládá do roku 2022. Novinářům to řekl náměstek primátora Richard Mrázek (ANO). Městská rada už dříve schválila další investiční záměry na stavby pro hromadnou dopravu.
Stavba tratě na Jírovu je poslední z větších plánovaných trolejbusových staveb, jinak je podle dopravního podniku trolejbusová síť ve městě optimální. „Díky prodloužení bychom ušetřili pět autobusů a potřebovali jen jeden trolejbus navíc. Cestující z Vinohrad či z trasy linek 25 a 26 by nemuseli přestupovat,“ řekla ČTK mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová. Nyní jezdí do Líšně po dané trase autobusová linka 55.
„Jedná se o jedno ze systémových opatření. Chceme pokračovat zejména v majetkoprávní přípravě akcí, abychom měli připravené stavby ve chvíli, kdy dosáhneme na dotaci,“ řekl Mrázek. Současná koalice také před týdnem schválila vypsání zakázky na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí na prodloužení tramvajové tratě do sídliště Kamechy. Plánuje se také příprava tramvajové tratě k univerzitnímu kampusu.
Brno nyní se stavbami pro veřejnou dopravu spěchá nejen kvůli dotacím, ale také protože infrastruktura zaostává za poptávkou. Po roce 2000 se prodloužily jen dvě tramvajové tratě o jednu zastávku a trolejbusy propojily Kohoutovice s Kamenným vrchem.
Stavební povolení už má krátké prodloužení trolejbusové tratě v Bystrci do terminálu k zoologické zahradě. Cena stavby má být pět miliónů, termín však není zřejmý.
zpráva ČTK
Nejnovější komentáře