Protidotykové izolační zábrany na pěších lávkách, mostech nebo jiných konstrukcí se používají pro vyšší bezpečnost vlakových nebo trolejbusových elektrifikovaných vedení. V průběhu životnosti stavby se musí také renovovat nebo nahrazovat. Jedním z efektivních a bezpečných řešení je využití kompozitních desek, krytů, profilů pro individuální, odolnou a bezúdržbovou konstrukci.
Do takovéto rekonstrukce se pustil Dopravní podnik města Brna, který při výměně trolejového vedení zaměnil i původní pozinkované plechy protidotykových izolačních zábran na pěší lávce v ulici Petra Křivky, které navíc doplnil o hroty proti sedání ptactva. Vedení podniku se k záměně materiálu rozhodlo, protože kompozitní materiál má nízkou hmotnost, vysokou pevnost, nerezaví, je nevodivý, téměř bezúdržbový a ekonomický.
Konstrukční prvky MEA z kompozitního materiálu jsou vyráběny z polyesterové pryskyřice, vyztuženy skelnými vlákny a obsah skla dosahuje 65 %. Desky se vyrábí v různých tloušťkách, rozměrech i široké barevné škále.
Více o možnostech kompozitních konstrukcí MEA najdete zde.
podle podkladů společnosti MEA Water Management
Nejnovější komentáře