Projekty

SŽDC připravuje výstavbu nové trati mezi Pardubicemi a Chrudimí

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje výstavbu nové trati mezi Pardubicemi a Chrudimí. Takzvaná Ostřešanská spojka umožní rychlejší spojení mezi oběma městy a odstraní dosavadní nutnost zajíždění vlaků do Rosic nad Labem. 

Původní trať po dokončení nové zmizí, zjistila ČTK z oznámení pro posouzení dopadu záměru na životní prostředí (EIA).

Náklady na vybudování Ostřešanské spojky SŽDC před časem odhadlo na 2,3 miliardy korun. Stavět by se mělo v letech 2019 až 2022.

Nová trať v délce asi 10,5 kilometru se hned po výjezdu z Chrudimi odkloní od současné trasy na severoseverovýchod. Po náspu bude muset překročit nový obchvat města, povede mezi obcemi Mikulovice a Ostřešany a dál západně kolem Nemošic, kde překoná po dvoukolejné mostní estakádě řeku Chrudimku. Do Pardubic vstoupí poblíž závodu společnosti Foxconn, poté se stočí západním směrem a napojí se přímo na železniční koridor a hlavní nádraží.

Dosud musely vlaky od Chrudimi zajíždět na úvrať do Rosic, odkud couvaly do Pardubic, stejně komplikovaně z města vyjížděly. Trať bude zčásti dvoukolejná, a to v úseku Ostřešany – napojení na koridor.

Záměr počítá s téměř dvacítkou železničních a silničních mostů a mostků. Během stavby vzniknou nové zastávky Chrudim-zastávka, Ostřešany, Nemošice, Pardubice-průmyslová zóna, Pardubice-Pardubičky a nástupiště Pardubice-centrum. Vlaky by mezi Chrudimí a Ostřešany měly jezdit rychlostí až 120 kilometrů v hodině. Podle záměru nová trať umožní i lepší železniční napojení průmyslové zóny Černá za Bory.

zpráva ČTK