Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) intenzivně připravuje stavbu posledních tří úseků koridoru Praha–Cheb, a to mezi Prahou-Smíchovem a Berounem. S jeho krajními částmi, tedy ze Smíchova do Radotína a z Králova Dvora do Berouna, by se mohlo brzy začít. Nejsložitější je prostřední stavba, zejména úsek mezi Černošicemi a Řevnicemi a průjezd chráněnou krajinnou oblastí, kde se zpracovává vliv stavby na životní prostředí (EIA).
Celá západní větev III. koridoru Praha–Cheb by mohla být hotová do roku 2025. ČTK to řekl náměstek generálního ředitele SŽDC Mojmír Nejezchleb. „Minulý týden jsme schválili v centrální komisi Ministerstva dopravy záměr projektu na část Smíchov – Radotín. Je řešená poměrně velkoryse podle našich představ. Zdá se průchodná územně i z hlediska dalších stavebních řízení. Jsou tam přidávány i další koleje kvůli příměstským vlakům,“ uvedl Nejezchleb. SŽDC má hotový záměr projektu, brzy se začne pracovat na přípravné dokumentaci a poté bude zpracován projekt. „Chtěli bychom stavět z evropského operačního programu Doprava II a můžeme ji zahájit tak za tři roky,“ uvedl náměstek.
Další krajní část, Beroun–Králův Dvůr, je také bez problémů. „Je to jedna z akcí navrhovaná do 1. výzvy CEF (nový evropský program Connecting Europe Facility) k 26. únoru 2015. S přípravou jsme daleko. V roce 2016 bychom mohli stavět,“ řekl Nejezchleb.
Nejsložitější je prostřední část, hlavně z Černošic do Řevnic. „Různé skupiny obyvatel v husté zástavbě to vidí jinak,“ uvedl. Složitý je také průjezd trati chráněnou oblastí.
SŽDC nyní rozhodlo, že bude diskutovat o modernizaci úseku v technických parametrech, které budou průchodné. „Třeba tvrzení, že musí být patnáctiminutový takt a zároveň obce nechtějí nadjezdy, je nesmyslné. Přejezdy budou mít pořád závory dole a nic po nich neprojede,“ uvedl Nejezchleb. Snahou bude trať modernizovat a zvýšit její kapacitu, především rekonstrukcí svršku a zabezpečovacího zařízení. „Ale v delším časovém horizontu vidíme kromě té stávající trati ještě komfortní variantu, nějakým tunelem, aby se trati odlehčilo od dálkové dopravy,“ dodal.
Na III. koridoru už jsou hotové části Plzeň–Cheb, Beroun–Zbiroh a Zbiroh–Rokycany. Nyní se buduje úsek Rokycany–Plzeň a průjezd Plzní. Celá západní větev z Prahy do Chebu, stavba za více než 30 miliard Kč, zkrátí dobu cestování z Prahy do Plzně na polovinu.
zpráva ČTK
Nejnovější komentáře